سفارش تبلیغ
صبا ویژن


فضیلتماهمبارکرمضان

 

السلام علیک یا شهر الله الاکبر و یا عید اولیائه

درهای آسمان در شب اول ماه رمضان گشوده می شود وتا آخرین شب این ماه بسته نمی شود.

پیامبر اکرم (ص)

بدبخت واقعی کسی است که این ماه را پشت سر گذارد و گناهانش آمرزیده نشود .

پیامبر اکرم (ص)

رمضان ، رمضان نامیده شد ؛ زیرا گناهان را می سو زاند .

پیامبر اکرم (ص)

خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه ای برای آفریدگان خود قرار داده تا با طاعتش برای خشنودی او از یکدیگر پیشی گیرند .

امام حسن (ع )

1-« در هر شب ماه رمضان خدا را در موقع افطار هفتاد هزار آزاد کرده از آتش است که همگی مستوجب آتش بوده اند و چون آخرین شب رمضان شود در آن شب معادل آنچه در تمام ماه آزاد شده اند آزاد خواهد فرمود.»

2 – در روایت دیگر:« چون نخستین شب ماه رمضان فرا رسد خداوند هر کس را بخواهد می‌آمرزد و در شب بعد از آن آنها را دو برابر فرماید و درشب بعد دو برابر شبهای پیش «آزاد» می فرماید تا آخرین شب ماه رمضان به قدر دو برابر آنچه در هر شب آزاد فرموده است آزاد خواهد فرمود.»


[ دوشنبه 92/4/24 ] [ 3:36 عصر ] [ شهلا ]

 

در قــــلبی که شاد می کنی

در لبخندی که به لــب می نشانی

خـــدا با من است

خـــدا با توست

خـــدایمان را آشکار کنیم 



[ دوشنبه 92/4/24 ] [ 3:28 عصر ] [ شهلا ]

 


[ دوشنبه 92/4/24 ] [ 3:25 عصر ] [ شهلا ]

چگونه کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

ra4 19651 چگونه کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

 

همه یادگاری‌های رابطه قبلی را از دیدرس خود دور کنید. شاید خیلی جالب به نظر نرسد اما لازم و ضروری است.

 

عشق چیزی بسیار خاص است زیرا وقتی شکست می‌خورد قدرت آسیب زدن به ما را دارد. نباید این شکست را به خودتان بگیرید. هر روز روابط بسیاری با شکست مواجه می‌شوند و این به آن معنی نیست که دیگر عشقی وجود نخواهد داشت. دلیل آن هر چه که باشد، اینکه یاد بگیرید چطور کسی که خیلی دوست داشته‌اید را فراموش کنید کار بسیار سختی است و نیازمند گذشت زمان است. خوشبختانه، خیلی‌ها این کار را انجام داده‌ و با موفقیت روبه‌رو شده‌اند. ما روش آن را به شما آموزش می‌دهیم. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/4/23 ] [ 10:45 عصر ] [ محمد صالح خبازی ]

مبارزه با بی حوصلگی

ho  مبارزه با بی حوصلگی

بی حوصلگی هنگامی روی می دهد که ما دیگر به اطرافیان، اشیای پیرامون خود وفعالیت های روزمره خود علاقه مند نبوده و از آنها لذت نمی بریم. بی حوصلگی در واقع فقدان تنوع و انگیزش در زندگیست.

 

یکی از خصوصیات انسان تنوع طلبی و نیاز به تغییر مداوم در شکل و نوع محرکات بیرونی است. سازگاری حسی سبب می شود ما از فعالیت های تکراری به ستوه آییم. سازگاری حسی یعنی: کاهش حساسیت حواس زمانی که در معرض مداوم یک عامل محرک ثابت و تغییر ناپذیر قرار می گیرند. مثلا پس از خرید یک تلفن همراه نو شوق و ذوق فراوانی داریم اما پس از گذشتیکی دو ماه همان تلفن همراه برایمان تکراری و ملال آور می شود.

 

همین عامل در روابط زن و مرد نیز مصداق دارد. اما باید آگاه بود که تنوع طلبی یک ویژگی ذاتی انسان ها بوده و می بایست در برخی موارد آن را تحت کنترل درآورد و برایش محدودیت قائل شد. حتی اگر مردی همسر زیبایی هم داشته باشد ممکن است خدای ناکرده به زنان دیگر مخفیانه نگاه کند حتی اگر آن زنان زیبا و زشت باشند. چرا که نزد آن مرد زیبایی همسرش دیگر تکراری و عادی گشته و به عبارتی به چهره وی عادت کرده است. اما همین مرد باید مطلع باشدکه این دور باطل هیچ گاه به کمال خشنودی منتهی نمی گردد.

 

بنابراین باید برای برخی امور در تنوع طلبی محدودیت قائل شویم و گرنه مجبور خواهیم شد همیشه بی حوصله و دلزده باقی بمانیم و طعم رضایت رانچشیم. یکی از نکات بسیار مهم در روابط این است که زن و مرد هر آنچه که دارند را یک باره رو نکنند. یعنی تمام مهارت ها، خصوصیات اخلاقی و شخصیتی،آرزوها، اسرار، برنامه های آینده، هدف های بلند مدت و کوتاه مدت و غیره. چون زمانی که مثلا دختری از تمام راز و رمز، مهارت ها و شیرین کاری های یک پسر آگاه شود دیگر چیزی باقی نمی ماند که حس کنجکاوی دختر را نسبت به آن پسر برانگیزد و رابطه از هیجان و تب وتاب می افتد. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/4/23 ] [ 10:38 عصر ] [ محمد صالح خبازی ]

بهترین سنگ شکن کلیه!؟

کلیه
به طور کلی بهترین خوردنی، آب و بدترینش نمک زیاد است.


سنگ کلیه انواعی مثل کلسیمی، اسید اوریکی، سیستئینی و عفونی دارد.
اگر کلیه سنگ ساز دارید، ادرار کردن از میان صافی یا فیلتری توری مانند سبب دسترسی احتمالی شما به سنگ های کوچک دفع شده خواهد شد.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/4/23 ] [ 5:4 عصر ] [ محمد صالح خبازی ]

5 راه برای باریک‌تر و بلندتر دیده شدن پاها

تقریباً همه ما آرزو داریم که پاهایی بلند و باریک داشته باشیم. اما شاید تعداد کمی از ما پاهایی مانکن‌گونه داشته باشند و بقیه همیشه به این فکریم که چطور پاهایمان را زیباتر کنیم. این روزها خیلی‌ها برای زیباتر شدن عکس‌هایشان از فتوشاپ استفاده می‌کنند، اما در زندگی واقعی چطور؟ آیا راهی برای باریک‌تر و بلندتر دیده شدن پاها وجود دارد؟ پاسخ آن ساده است. چند راهکار عملی وجود دارد که باعث می‌شود بیننده پاهای شما را بلند‌تر، خوش‌فرم‌تر و باریک‌تر ببیند.
1. انتخاب کفش مناسب

یکی از بهترین راه‌ها برای بلندتر نشان دادن پاهایتان، پوشیدن کفس پاشنه‌بلند است. این کفش‌ها نه تنها قدتان را بلندتر می‌کند بلکه پاهایتان را هم بلندتر نشان می‌دهد. به دنبال کفش‌هایی باشید که نوک آن کمی تیز باشد. اما برای کسانی که این کفش‌ها برایشان راحت نیست، می‌توانند از کفش‌های پاشنه یکسره استفاده کنند. نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که ساق پاهایتان را با چکمه نپوشانید چون باعث کوتاه‌تر دیده شدن آنها می‌شود.
2. هماهنگ کردن رنگ کفش

همیشه کفش‌هایی دقیقاَ رنگ جوراب‌شلواری یا دامنتان بپوشید. اینکار خط بلندتری را در ذهن بیننده ایجاد می‌کند. همچنین پوشیدن لباس سرتاسر یک رنگ از بالا به پایین باعث می‌شود پاهایتان بلندتر به نظر برسد. اگر از رنگ‌های تیره استفاده می‌کنید، می‌توانید از طیف‌های دیگر آن برای سایر قسمت‌های لباستان استفاده کنید.
3. پوشیدن پیراهن

شلوار خط کمر را مشخص‌تر نشان می‌دهد اما در دامن و پیراهن قد پاها مشخص نیست. بنابراین به جای شلوار از دامن و پیراهن استفاده کنید اما دقت کنید که سبکی مناسب انتخاب کنید. دامن یا پیراهنی انتخاب کنید که راسته باشند اما خیلی تنگ و چسبان نباشند. متداول‌ترین راه برای ایجاد تصور داشتن پاهایی بلند در نظر بینند پوشیدن دامن با خطوط عمودی است.
4. انتخاب مناسب لبه پایین لباس

هرچه که تصمیم می‌گیرید بپوشید، انتخاب درست لبه پایین لباستان اهمیت بسیار زیادی دارد. لبه مناسب برای لباس باید به زمین برسد. برای کفش‌های پاشنه‌بلندتان باید شلوار دیگری داشته باشید اما اگر کفشتان بدون پاشنه است، لبه شلوارتان باید به زمین برسد. اگر می‌خواهید دامن بپوشید، دقت کنید که دقیقاً تا قبل از زانو باشد و آن را با جوراب‌شلواری و کفش‌های پاشنه‌بلند، هماهنگ کنید. ادامه مطلب...
[ یکشنبه 92/4/23 ] [ 11:24 صبح ] [ محمد صالح خبازی ]

به خودت مغرور نشو جهان پیرامون بزرگ تر از توست.
درجریان آن شناور باش و بدان قدرتی که تو را به حرکت در می آورد، بسیار قوی تر از توست.



[ جمعه 92/4/21 ] [ 12:8 عصر ] [ شهلا ]

اثرات مخرب امواج اطراف کامپیوتر

 

 

با کنترل امواج الکترومغناطیس، می‌توان گام موثری در ارتقای سلامت استفاده کنندگان از کامپیوتر برداشت.

به گزارش تبیان، کامپیوترهایی که در اطراف ما وجود دارند و ما در حال استفاده از آنها می باشیم، مانند هر وسیله الکترومغناطیسی دیگر، امواج الکترومغناطیس از خود ساطع می کنند. این امواج به دلیل حرکت الکترون ها در داخل سیم های فلزی ایجاد می شوند.

اندازه گیری امواج الکترومغناطیس وسایل الکتریکی، توسط وسیله ای به نام گاوس متر انجام می شود. اگر چه در اطراف ما تنها کامپیوتر نیست که امواج الکترومغناطیس از خود ساطع می کند، اما یکی از پر استفاده ترین وسائل الکتریکی است که امروزه در خدمت بشر قرار گرفته است.

 
ادامه مطلب...

[ جمعه 92/4/21 ] [ 12:4 عصر ] [ شهلا ]

درمان ریزش مو

علل و راههای درمان ریزش مو

آیا شما هم از آن دسته هستید که ریزش مو دارید و دلیل و راه درمان آن را نمی دانید؟آیا به پزشک هم مراجعه کرده اید؟یا گمان برده اید ریزش موی شما ارثی است و به آن توجه نکرده اید؟قصد داریم تا در این مطلب به ریزش مو، علل آن و راههای درمان ریزش مو بپردازم.


ادامه مطلب...

[ جمعه 92/4/21 ] [ 11:55 صبح ] [ شهلا ]
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : محمد صالح خبازی[107]
نویسندگان وبلاگ :
شهلا
شهلا (@)[113]


موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 115351