سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

اعصابتان را کنترل کنید

عصبانی بودن ,کنترل اعصاب

 

وقتی کسی در خیابان با رانندگی بد خود، سد راه شما می‌شود، خونتان به جوش می‌آید؟ وقتی فرزندتان در خانه همکاری نمی‌کند، اعصابتان خرد می‌شود؟ عصبانیت احساسی کاملاً طبیعی و حتی سالم است. اما خیلی مهم است که به طریقی مثبت با آن کنار بیایید.

 

چرا که یکی از بزرگترین موانع در راه تحقق موفقیت شخصی و شغلی عصبانیت می‌باشد.

 

وقتی نمی‌توانیم عصبانیت خود را کنترل نمائیم از چند جهت دچار آسیب می‌گردیم: عصبانیتی که کنترل نشود می‌تواند هم به سلامتتان و هم به روابطتان آسیب بزند.

  ادامه مطلب...

[ شنبه 92/5/5 ] [ 2:38 عصر ] [ شهلا ]

?

راهکارهای رسیدن به آرامش برای زنان

رسیدن به آرامش,راهکارهای رسیدن به آرامش

 

اصولا خانمها با نگرانی ها و استرسهای زیادی دست و پنجه نرم میکنند که این مسئله در روح و روان آنها تاثیرگذار است و از آنجایی که زن ستون خانواده محسوب میشود، ناراحتی و استرس او سریعا به اعضای خانواده منتقل شده و جو خانه را متشنج میکند. ما در این مقاله شما را با تکنیکهای جالبی برای رهایی از استرس و نگرانی آشنا میکنیم و امیدواریم با به کار بستن آنها بتوانید به آرامش درونی برسید.

ادامه مطلب...

[ شنبه 92/5/5 ] [ 2:37 عصر ] [ شهلا ]

 

جایگاه و اهمیت شب قدر

شب قدر, اهمیت شب قدر, اعمال شب قدر

جایگاه و اهمیت شب قدر
چنان ‏که درک شب قدر، کاری مشکل است، بیان جایگاه و «قدر» شب قدر عملی است دشوار که تنها راه ‏یافتگان به آن شب عزیز می‏توانند واقعیت و حقیقت آن را بیان دارند؛ چرا که قرآن به پیامبر خدا فرمود: «و تو چه دانی شب قدر چیست؟»


در وصف آن همین بس که «از هزار ماه برتر است» و مسائلی بر قدر و منزلت این شب افزوده است، از جمله:
1- نزول قرآن
نزول جامع‏ترین، کامل‏ترین و ماندگارترین کتاب الهی بر عظمت و منزلت شب قدر افزوده است. قرآن خود می‏گوید: «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی اُنْزِلَ فیهِ الْقُرْانَ»(1)؛ «ماه [مبارک] رمضان ماهی است که در آن قرآن نازل شده است.»

اما در چه شبی از شب‌های آن ماه، قرآن نازل شده است؟ آیه دیگر بیان می‏کند که «اِنّا اَنْزَلْناهُ فی لَیْلَةٍ مُبارَکَةٍ» (2)؛ «به راستی، آن [قرآن] را در شبی پر برکت نازل کردیم.» و این شب مبارک را در سوره قدر مشخص فرموده که «اِنّا اَنْزَلْناهُ فی لَیْلَةِ الْقَدْرِ» (3)؛ «به حقیقت ما آن [قرآن] را در شب قدر فرود آوردیم.» پس باید گفت نزول قرآن در چنین شبی بر عظمت آن می‏افزاید. این نکته را هم اضافه کنیم که این نزول، نزول دفعی است بر قلب رسول گرامی اسلام، نه نزول تدریجی که آغاز آن با آغاز بعثت یعنی بیست و هفتم رجب همراه است.

[ جمعه 92/5/4 ] [ 10:52 صبح ] [ محمد صالح خبازی ]

احادیثی درباره روزه داری

احادیثی درباره روزه ,روزه,ماه رمضان

احادیثی درباره روزه داری

1-پایه های اسلام
قال الباقر علیه السلام:
بنی الاسلام علی خمسة اشیاء، علی الصلوة و الزکاة و الحج و الصوم و الولایه.
امام باقر علیه السلام فرمود:
اسلام بر پنج چیز استوار است، برنماز و زکات حج و روزه و ولایت (رهبری اسلامی).فروع کافی، ج 4 ص 62، ح 1 ادامه مطلب...

[ جمعه 92/5/4 ] [ 10:49 صبح ] [ محمد صالح خبازی ]

احادیثی از حضرت محمّد (ص) و امام جعفر صادق (ع)

احادیث پیامبر(ص),احادیثی ار حضرت محمد(ص),احادیث امام جعفر صادق(ع)

احادیثی از حضرت محمّد (ص) و امام جعفر صادق (ع)
میلاد با سعادت پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) بر دوستداران جهان عدل و رحمت ، عزت و غیرت ، صلح و شرافت ، آزادی و برابری ، صداقت و راستگویی ، وحدت و یکرنگی مبارک باد.

در این مطلب احادیثی گهر بار از پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) گردآوری شده است.

 حضرت محمّد (ص) :

برترین ایمان آن است که بدانی خداوند همه جا با توست (کنزل العمال، 66) ادامه مطلب...

[ جمعه 92/5/4 ] [ 10:47 صبح ] [ محمد صالح خبازی ]

زندگی عجیب آبدارچی مایکروسافت !

داستان زندگی عجیب آبدارچی,داستان آبدارچی,داستان کوتاه آبدارچی

 

 مرد بیکاری برای سِمَتِ آبدارچی در مایکروسافت تقاضا داد. رئیس هیئت مدیره با او مصاحبه کرد و تمیز کردن زمینش رو - به عنوان نمونه کار- دید و گفت: «شما استخدام شدین، آدرس ایمیلتون رو بدین تا فرم‌های مربوطه رو واسه‌تون بفرستم تا پر کنین و همینطور تاریخی که باید کار رو شروع کنین... 
مرد جواب داد: «اما من کامپیوتر ندارم، ایمیل هم ندارم!» 
رئیس هیئت مدیره گفت: «متأسفم. اگه ایمیل ندارین، یعنی شما وجود خارجی ندارین. و کسی که وجود خارجی نداره، شغل هم نمیتونه داشته باشه.»  ادامه مطلب...

[ سه شنبه 92/5/1 ] [ 10:39 صبح ] [ محمد صالح خبازی ]

 

تاثیر روزه بر افسردگی

 ,تاثیر روزه بر سلامت روان,روانشناسی

در سال‌های اخیر استفاده از مذهب و اعتقادهای دینی، توسط سیاست‌گذاران و تدوین‌کنندگان راهبردهای بهداشت روان جامعه‌نگر، در سازمان جهانی بهداشت مورد توجه روزافزونی قرار گرفته است ...

به طوری که در تعریف راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، ویرایش چهارم (DSM-IV  ) که برای تشخیص بیماری‌های روانی مورد استفاده روان‌شناسان و روان‌پزشکان قرار می‌گیرد، فقدان دین به‌عنوان یک مشکل مذهبی و به شکلی اختصاصی مطرح شده است و به‌طور خلاصه پیامدهای بالینی آن را که از نبود اعتقاد و ایمان ناشی می‌شود، شامل عصبانیت، تنفر، پوچی، ناامیدی، غمگینی و انزوا تعریف کرده است. این راهنما توسط انجمن روان‌پزشکی آمریکا به چاپ رسیده است. به باور روان‌شناسان و سایر متخصصان بهداشت روانی، روزه به عنوان یکی از مناسک مذهبی در کنار اثرات مثبتی که بر سلامت جسمانی دارد برای سلامت روانی نیز مفید است. 

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/4/30 ] [ 4:10 عصر ] [ شهلا ]

 

10 فایده لبخند زدن

لبخند زدن,فایده لبخند زدن

 

1. .لبخند جذابتان می‌کند...

همه ما به سمت افرادیکه لبخند می‌زنند کشیده می‌شویم. لبخند یک کشش و جذبه فوری ایجاد می‌کند. دوست داریم نسبت به آنها شناخت پیدا کنیم.

2. لبخند حال و هوایتان را تغییر می‌دهد...

دفعه بعدی که احساس بی حوصلگی و ناراحتی کردید، لبخند بزنید. لبخند به بدن حقه می‌زند.

3. لبخند مسری است...

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/4/30 ] [ 3:28 عصر ] [ شهلا ]

 

هوویی برای مادر

رابطه پدر با دختر,دختر یا پسر بودن فرزند

 

معمولاً می شنویم که پدر علاقه شدید و خاصی به دخترش دارد و نگاه های سرشار از عشق او را همه از همان روزهای تولد مشاهده می کنند...

 

به جرات می توان گفت که همه مردها آرزو دارند روزی پدر شوند. دختر یا پسر بودن فرزند به واقع برای پدر و مادر تقاوتی ندارد. اما معمولاً می شنویم که پدر علاقه شدید و خاصی به دخترش دارد و نگاه های سرشار از عشق او را همه از همان روزهای تولد مشاهده می کنند.

  ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/4/30 ] [ 3:27 عصر ] [ شهلا ]

سرم پوست چیست و آیا شما به آن نیاز دارید ؟

سرم پوست, سرم های تقویت کننده

 

اسم سرم را زیاد شنیده اید ، سرم های تقویت کننده ، مرطوب کننده ، ضد چروک و ... اما تفاوت سرم با کرم در چیست ؟ چه زمانی باید از هر کدام از آنها استفاده کنیم ؟

 شما برای مراقبت از پوستتان محصولاتی را میخرید و مقالات زیادی در مورد آخرین و بهترین محصولات محافظ پوست میخوانید، حتما درباره سرم ها هم زیاد شنیده اید !! اما ... دقیقا سرم چیست؟ و از همه مهمتر، آیا شما باید از آن استفاده کنید؟

 شیمیدانان متخصص لوازم آرایشی و بهداشتی و متخصصین پوست معتقدند که سرم از یک کرم مرطوب کننده ساده بسیار موثرتر میباشد البته این به نوع سرم و نحوه استفاده آن بستگی دارد : ادامه مطلب...

[ شنبه 92/4/29 ] [ 10:34 صبح ] [ محمد صالح خبازی ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : محمد صالح خبازی[107]
نویسندگان وبلاگ :
شهلا
شهلا (@)[113]


موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 115358